sobota, 25 sierpnia 2012

3. Czechy - Praga














Państwo: Czechy
Dystans: 311 km
Czas podróżowania: 11 dni


 Witam wszystkich czytelników!
Tydzień temu w mojej skrzynce czekała na mnie miła niespodzianka - pocztówka z Czech. Przyszła do mnie po tygodniowej przerwie w dostawie ;) Czeską Republikę znielubiłam po pamiętnym meczu Polska-Czechy (aż wstyd przyznać, że przejęłam się tym ja! - kibic od siedmiu boleści), a czeski język drażnił moje uszy. Jednak po dostaniu tej pocztówki zmieniłam swój pogląd na ten kraj. Jak mogę nie polubić państwa, z którego dostałam taką ładną kartkę, a dodatkowo nadawca napisał na niej tyle miłych słów?! :)
Do rzeczy, przedstawię co możemy zobaczyć na widokówce.

Monika napisała, że w lewej części znajduje się Rynek Staromiejski w Pradze. Koło serca, po lewej stronie, mieści się ratusz, a na nim zegar astronomiczny - jeden z najbardziej znanych na świecie, skonstruowany w 1410 - znany także jako ORLOJ. Po prawej od wymienionego wcześniej ratusza, możemy zobaczyć Kościół Najświętszej Marii Panny przed Tynem (potocznie Týnský chrám), gdzie spoczywa astronom Tycho Brahe.

W drugiej części pocztówki jest Tańczący dom, zbudowany w 1996 roku. Skąd ta nazwa? Budynek zawdzięcza ją kształtowi, w którym można dopatrzeć się sylwetki tańczącej pary. Ciekawostką może okazać się to, iż wcześniej Frank Gehry interesował się stworzeniem takiego budynku w Warszawie, jednak władze miasta nie zaakceptowały śmiałych wizji architekta. A Wy, jak myślicie? Chcielibyście zobaczyć ten awangardowy budynek w naszej stolicy?

Interesujesz się astronomią, marzysz o zobaczeniu Wełtawy w świetle zachodzącego słońca? Udaj się do Pragi, miasta, które ma do zaoferowania więcej, niż Ci się wydaje.

Děkuji, Monika! Uvidíme se brzy ;)

10 komentarzy:

  1. yeeah, nowa notka! W KOŃCU! ;d
    aaj, mogłam nawet dotknąć tej kartki i zobaczyć ją na własne oczy, mraaau <3 hahaha ;d
    czekam na następne notki, miszczuniu
    a tak wgl, to sponio jest, nie? ;> ahaha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że spoonio! Normalnie aż się wzruszyłam, jak zobaczyłam że W KOŃCU napisałaś komentarz xD ale nie odpowiedziałaś na moje pytanie :|

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. widze, ze teraz wszyscy zakładaja blogi pocztówkowe :):) Uwielbiam postcrossing :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pragę widziałam tylko raz w życiu, ale od razu się w niej zakochałam. Na pewno do Czech pojadę jeszcze nie raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety jeszcze w Pradze nie byłam, ale mam nadzieję, że kiedyś pojadę :)

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna kartka, ja już od roku czekam na moje pierwsze Czechy i nic :( Ale jak możesz pisać, że czeski język drażnił Twoje uszy?! Kocham ten język i mam nadzieję, że kiedyś zacznę naukę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) mowa Czechów wydaje mi się... specyficzna ;) oczywiście, gdybym była w ich kraju, czeski pewnie bardzo by mi się podobał. Tak już mam. Wiem, że wiele osób myśli tak samo o chińskim, za którym to ja natomiast szaleję i mam podobne co do niego plany. Cóż, oby nasze marzenia się spełniły :))

      Usuń

Dziękuję! :)